Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Nasz Patron

Szukaj artykułu

Ilość odwiedzin

Odwiedza nas 35 gości oraz 0 użytkowników.

Finał Szkolnego Konkursu Matematyczno-Przyrodniczego

       Od kilkunastu lat w Zespole Szkół Nr 1 w Mławie organizowany jest SzkolnyKonkurs Matematyczno – Przyrodniczy, który ma na celu rozwijanie wiedzy i umiejętności uczniów w zakresie matematyki, biologii, chemii i fizyki. Konkurs przeprowadzany jest w klasach pierwszych technicznych. Młodzież uczestnicząca w konkursie ma okazję nie tylko sprawdzić swoją wiedzę merytoryczną ale również umiejętności pracy w zespole, ponieważ uczniowie pracują w grupie.

 

       Pierwsza tura konkursu kształtowała u uczestników także umiejętności wyszukiwania informacji z różnych źródeł, ich selekcjonowania i zastosowania przy rozwiązywaniu poleceń konkursowych. Uczniowie podzieleni na czteroosobowe grupy otrzymywali raz w tygodniu pakiet zadań z poszczególnych przedmiotów matematyczno – przyrodniczych. Za poprawne rozwiązanie każdego z 4 pakietów można było uzyskać 40 punktów ( po 10 pkt z każdego przedmiotu).

       Po sprawdzeniu prac i podliczeniu punktów, do finału, który odbył się 21 maja 2015r. w bibliotece szkolnej zakwalifikowały się trzy drużyny: dwie z klasy I TOR i jedna z klasy I TB. Finalistów, do walki o zwycięstwo, zagrzewali ich koledzy z klasy. Finał składał się z trzech etapów. W pierwszym etapie, złożonym z 10 pytań, drużyny mogły wybierać dziedzinę, z której chcą odpowiadać a za każdą prawidłową odpowiedź można było uzyskać 1pkt. Drugi etap polegał na wylosowaniu przez zespół dziedziny i wykonaniu zadania wymagającego dłuższego zastanowienia, za które można było uzyskać maksymalnie 10 pkt. Po dwóch etapach podliczono rezultaty i do trzeciej rundy przeszły tylko dwie drużyny z najwyższą punktacją. Od samego początku rozgrywki finałowej najlepiej odpowiadali uczniowie z klasy I TB, a więc oni i jedna z drużyn klasy I TOR przeszły do trzeciego etapu.

       Runda trzecia, składająca się z dziesięciu pytań z różnych dziedzin, ułożonych losowo wyłoniła zwycięzców. Zostali nimi uczniowie klasy I TB: Kamil Grendziński Mateusz Hryciuk Kacper Skierkowski Patryk Dmochowski.

II miejsce zajęła drużyna z klasy I TOR w składzie: Klaudia Żuchowska Dagmara Jabłonowska Kinga Giszczak Weronika Kowalska

III miejsce w konkursie przypadło w udziale drużynie z klasy I TOR w składzie: Beata Ściblak Karolina Szydłowska Sylwia Szczepańska Marlena Średzińska

       Organizatorki konkursu: Justyna Mączewska, Joanna Szemplińska, Urszula Godlewska i Krystyna Falkiewicz pogratulowały zwycięzcom. Nagrody i dyplomy uczestnicy otrzymają na uroczystości zakończenia roku szkolnego. Częścią nagrody dla finalistów były oceny bardzo dobre (za II i III miejsce) i celujące (za I miejsce) ze wszystkich przedmiotów konkursowych.

       Organizacja tego rodzaju konkursów, nie tylko wpływa na rozwój intelektualny uczniów, zmusza ich do samodzielnego myślenia i umiejętności pracy w grupie ale również pozwala na zdobywanie wiedzy w inny, niekonwencjonalny sposób w duchu zdrowej rywalizacji.

Joanna Szemplińska