PODSUMOWANIE REALIZACJI TRZECIEGO PROJEKTU W RAMACH AKREDYTACJI ERASMUSA W SEKTORZE EDUKACJI SZKOLNEJ
Projekt nr 2024-1-PL01-KA121-SCH-000209122
W październiku 2024 roku 30. uczniów naszej szkoły wraz z 3. opiekunów wyjechało do Grecji na w ramach projektu Erasmus +, sektor Edukacja szkolna. Młodzież miała zajęcia w szkole partnerskiej w Liceum w Katerini, odbyła tam zajęcia o systemie edukacji w Grecji oraz zobaczyła jak Liceum w Katerini funkcjonuje na co dzień.
W czasie pobytu w Grecji uczniowie Budowlanki kilkukrotnie odwiedzili w/w liceum. Poprowadzili również zajęcia dla uczniów z greckiej szkoły. Mówili o Mławie i o historii miasta. Prezentowali też naszą szkołę: jej historię, kierunki kształcenia, osiągnięcia sportowe, realizowane projekty, wycieczki. Dodatkowo młodzież z naszej szkoły mówiła o organizacji dnia w szkole, o lekcjach, przerwach i ocenach. Greccy uczniowie zadawali wiele pytań i byli zainteresowani, jak działa system edukacji w Polsce. Szczególnie zainteresowali się systemem Librus, ponieważ szkoła grecka takim nie dysponuje. Uczniowie dyskutowali o wadach i zaletach dziennika elektronicznego.
W trakcie pobytu w Grecji uczniowie uczestniczyli w:
a) w warsztatach w Muzeum Geologicznym. Zajęcia związane były z ochroną przyrody, bioróżnorodnością i działaniami na rzecz ochrony klimatu. Analizowano wpływ działalności człowieka na bioróżnorodność;
b) lekcji tańca greckiego;
c) w Centrum Informacji o Olimpie dowiedzieli się jak powstał Olimp, jak Grecy ukazują narodziny świata w Mitologii oraz jak wygląda świat flory i fauny góry Olimpu.
Młodzież z Budowlanki poznawała również zasady panujące w budownictwie ekologicznym. Potrzeby energetyczne w Grecji są zaspokajane przez energię odnawialną pochodzącą ze słońca i wiatru. Nowoczesne rozwiązania technologiczne zastosowane w zwiedzanym obiekcie np. oczyszczalnia biologiczna i termiczne szyby wzbudziły zainteresowanie uczniów. Uczniowie poznawali też zasady dotyczące segregowania odpadów obowiązujące w Grecji. Dodatkowo uczestnicy projektu poznali technologie wodne stosowane w Grecji oraz ich zastosowanie w dużych obiektach turystycznych. Dowiedzieli się też, jak wygląda zarządzanie wodą w regionie, woda stanowi tu bardzo ważne źródło energii.
W ostatnich dniach trwania mobilności na podstawie zgromadzonych materiałów młodzież w grupach tworzyła prezentacje w programie Canva. Tematyka dotyczyła ochrony środowiska, greckiej flory, fauny, mitologii i historii. Podczas zajęć komputerowych uczniowie uczestniczyli też w warsztatach z wykorzystania social media do rozpowszechniania stworzonych materiałów JAK EFEKTYWNIE PROMOWAĆ SWOJE DZIAŁANIA ONLINE?
Wyjazd obfitował również w atrakcje turystyczne, jedną z nich był np. rejs na wyspę Skiatos, na której kręcono fragmenty filmu Mamma Mia.
Projekt był ogromnym wyzwaniem a zarazem wielką przygodą dla uczniów oraz nauczycieli naszej szkoły. Już dziś planujemy kolejny wyjazd zagraniczny w sektorze: Edukacji szkolnej.
https://zs1mlawa.pl/component/content/article/9-z-zycia-szkoly/1398-podsumowanie-realizacji-projektu-nr-2024-1-pl01-ka121-sch-000209122#sigFreeId0da041e2cd